سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیامبر در صحاح اهل سنت 1

پیامبر در صحاح اهل سنت1

اگر در صحاح اهل سنت یک نگاهی بکنید، خواهی دید که اهانت های بی شماری به رسول خدا (ص) شده است که مثلا  رسول خدا(ص)، چه بسیار اعمالی را نهی کرد و در عین حال، خود ایشان، آن را انجام می داد و یا مثلا فلان عمل را حرام اعلام کرده ، و در همان صحاح اهل سنت،اولین کسی که این اعمال را انجام می داد، خود نبی مکرم بود(پناه بر خدا) امروز یکی از آن موارد را با هم می بینیم

 

تخطّی رقاب مردم، اذیت کردن انان هست:«پیامبر فرمود: کسی که تخطی رقاب مردم کند، پلی برای رسیدن به جهنم بری خویش انتخاب کرده است.»سنن ابن ‏ماجه، ج 1 ص 354، کتاب اقامة الصلاة و السنه فیها، باب 88.

 

تخطی رقاب رو اول بگیم که یعنی چی : تخطی رقاب یعنی اگر کسی خواست از میان جمعیتی عبور کند عرفا و عقلاً باید طوری بگذرد که باعث اذیت کسی نشود  یعنی پا روی گردن مردم گذاشتن، یعنی طوری جمعیت را بشکافد و برود که گویی پا روی گردن آنان می‏گذارد و این اصطلاح، آن جا به کار می‏رود که مردم نشسته باشند (مانند صف جماعت پس از اتمام نماز) و یکی بخواهد با سرعت و بدون ملاحظه از لابلای آنها عبور کند. این عمل، علاوه بر آن که هم عقل و هم عرف آن را ناپسند می‏داند، شارع مقدس هم از آن نهی فرموده است:«رسول خدایکی را دید که گویی از روی گردن مردم عبور می‏کند. فرمود: بنشین که مردم را اذیت کردی.»

 

طبق معمول ، در صحیح بخاری ، روایتی هست که نشان می دهد که رسول خدا تخطی رقاب می کرده و اتفاقا در نماز خواندن هم ، حواسش به همه جا بود، جز نماز !!!!  ببینید:حدثنا محمد بن عبید قال: حدثنا عیسى بن یونس، عن عمر بن سعید قال: أخبرنی ابن أبی ملیکة، عن عقبة قال: صلیت وراء النبی صلى الله علیه وسلم بالمدینة العصر، فسلم ثم قام مسرعا، فتخطى رقاب الناس، إلى بعض حجر نسائه، ففزع الناس من سرعته، فخرج علیهم، فرأى أنهم عجبوا من سرعته، فقال: (ذکرت شیئا من تبر عندنا، فکرهت أن یحبسنی، فأمرت بقسمته)«رسول خدا بعد از نماز عصر، تخطی رقاب مردم کرده وارد حجره یکی از زنهایش شد. مردم وحشت زده، از سرعت آن حضرت تعجب کردند. چون برگشت فرمود: گویا از سرعت من تعجب کردید. در منزل اندکی طلا داشتم و در نماز یادم آمد، و چون خوش نداشتم که شب تا صبح در منزل بماند، رفتم و دستور دادم آن را تقسیم کنند.»صحیح بخاری، ج 1 ص 215، باب وجوب صلاة الجماعة، باب من صلی بالناس فذکر حاجة فتخطّأهم.

 


 

آقایان اهل سنت و وهابی، یکی از این موارد را انتخاب کنند:

 

1-  هنگام نماز به فکر غیر خدا بودن از وساوس شیطان هست و پیامبر(ص) در نماز هم، شیطان ایشان را وسوسه می کرد(نعوذبالله)؟

 

2- اینکه در قرآن آمده:((پیامبر اسوه حسنه شما هست)) اشتباه هست و پیامبر نمی تواند اسوه حسنه ایی برای ما باشد؟

 

3- این روایت را اجداد وهابی ها(مثل هاشمی و خدمتی و ملازاده) یعنی بنی امیه ملعون، نسبت به رسول خدا دروغ بسته اند و علمای اهل سنت،باید این روایت را در از کتب خود حذف کنند؟

منبع: www.14mah.parsiblog.com


» نظر